Dr. Aye Maung said,"Our stand is that we won’t give even an inch of our land to those illegal Bangali Terrorist Immigrants. We won’t give up our land, our breeze, our water which are handed to us by our ancestors."

Monday 25 June 2012

ကိုရဲရင့္သစၥာသို႔ ျပန္ၾကားခ်က္

by Myat Thein Tun on Monday, 25 June 2012 at 17:50 ·
ကိုရဲရင့္သစၥာေရ ကၽြန္ေတာ္ေမးထားတာကို တကူးတကႏုတ္နဲ႔ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ အဲဒီႏုတ္ေအာက္မွာ ကြန္မန္႔ေပးလို႔မရတဲ့အတြက္ ဒီမွာပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္။ ကိုရဲရင့္သစၥာရဲ့ ေျဖၾကားမႈအရ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ကမန္တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ကမန္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အစ္ကို႔ရဲ့အျမင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ ထပ္တူက်ပါတယ္။ ကမန္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရခိုင္လူမ်ိဳးစု၀င္၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ တိုင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကလြဲရင္ ဘာသာစကား၊လူေနမႈစရိုက္က ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ရိုဟင္ဂ်ာအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အစ္ကိုေျပာသြားတဲ့အထဲမွာေတာ့ စာေတြ႕ေတြကို ကိုးကားသြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့ ဘာသာစကား၊ လူေနမႈစရိုက္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကက်န္တဲ့တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကြာျခားပါတယ္။ ဘာသာတူခ်င္းျဖစ္တဲ့ ကမန္နဲ႔ေတာင္မတူပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ရိုဟင္ဂ်ာကို တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ေၾကျငာခဲ့တယ္လို႔ ေျပာသြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမးစရာရွိလာပါျပီ။ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေၾကျငာခဲ့ပါသလဲ။

၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ရံုးက ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ျပီး တိုင္းရင္းသားအျဖစ္အတည္ျပဳခဲ့တာလား။ ျမန္မာ့အသံမွာ ရိုဟင္ဂ်ာဘာသာ ထုတ္လႊင့္ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ျငင္းစရာမရွိပါဘူ။ ဒါေပမယ့္ အသံလႊင့္ခြင့္ျပဳတိုင္း ဌာေနတိုင္းရင္းသားျဖစ္လို႔ဆိုတာၾကီးက်ေတာ့ သိပ္သဘာ၀မက်ဘူး ထင္ပါတယ္။

အဲလိုသာအသံလႊင့္ခြင့္ရလို႔ တိုင္းရင္းသားျဖစ္စတမ္းဆိုရင္ ဘီဘီစီျမန္မာပိုင္း ထုတ္လႊင့္ခြင့္ေပးထားတဲ့ ျဗိတိန္ကလည္း ျမန္မာက ေတာင္းဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမွာေပါ့။ နယ္စပ္တေလွ်ာက္ တိုင္းရင္းသားေတြ ဟိုဖက္ဒီဖက္ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနထိုင္ၾကတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။ ဥပမာ ေကာ့ေသာင္းဖက္မွာဆိုရင္ ဘုတ္ျပင္း၊မလိ၀မ္းဖက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ထိုင္းလူမ်ိဳးေတြရွိၾကတယ္။ ပသွ်ဴးေတြရွိၾကတယ္။

အိႏိၵယနယ္စပ္မွာဆိုရင္ ကသည္းေတြ၊ခ်င္းေတြ ဟိုဖက္ဒီဖက္ ရွိၾကတယ္။ ရခိုင္-ဘဂၤလားနယ္စပ္မွာဆိုရင္လည္း ရခိုင္ေတြဟိုဖက္ ဒီဖက္ရွိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ဗဟုသုတအရ ရိုဟင္ဂ်ာကေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ ရခိုင္ေတြ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံထားရတယ္ဆိုတာက နဂိုကတည္းက အဲဒီေနရာမွာေနတဲ့တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေနလို႔။ ဥပမာ ဗိုလ္မင္းေတာင္ေပါ့ေလ။ ခုထိျမိဳ႔စားတစ္ေယာက္ကို ဌာေနေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေနဆဲပဲ။

ခုလက္ရွိတိုင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံထားရတဲ့ ၀တို႔ ကိုးကန္႕တို႔ဆိုတာကလည္း တရုတ္ျပည္ကခိုး၀င္လာတာမဟုတ္ပဲ နဂိုကတည္းက ဟိုဖက္ဒီဖက္ အဲေဒသမွာေနခဲ့တဲ့လူေတြျဖစ္တယ္လို႔ ၁၉၃၃ခုႏွစ္ထုတ္ Races Of Burma စာအုပ္မွာမွတ္သားဖူးပါတယ္။ အဲစာအုပ္မွာေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ အေျခခ်ေနထိုင္လာၾကတဲ့ အိႏိၵယႏြယ္ဖြား လူမ်ိဳးေတြကို တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိပါဘူး။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ နာမည္လည္း လံုး၀မပါပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုေနတဲ့ အာရပ္သေဘာၤသားေတြနဲ႔ သက္လူရိုင္းဘုရင္မလက္ထပ္ျပီး ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာတာတို႔၊ ရခိုင္ျပည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနထိုင္ခဲ့တာတို႔ဆိုတာ ယံုတမ္းပံုျပင္ေတြျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အစၥလာမ္သာသနာဟာ ေျမာက္ဦးေခတ္ကတည္းက ရခိုင္မွာရွိခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားဖူးတယ္။ ဘဂၤလီ၊ပထန္၊မဂို စတဲ့လူမ်ိဳးေတြလည္း အဲဒီအခ်ိန္က အ၀င္အထြက္ရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင့္ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသား ဘာသာျခားအေျခခ်ေနထိုင္တဲ့ အေရအတြက္ဟာ အေတာ္နည္းလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲဒီလိုနည္းခဲ့လို႔လည္း ဘာသာေရးအေဆာက္အအံု၊ စာေပ၊ယဥ္ေက်းမႈလက္ရာေတြ အားလံုးဟာ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈေတြျဖစ္ေနတာပါ။ သမိုင္းကိုေျခရာေကာက္မယ္ဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေက်ာက္စာအေထာက္အထားလိုအပ္ပါတယ္။ ၁၉၅၀ခုႏွစ္ထိ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာပါတဲ့ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ေတာင္ မေတြ႕ဖူးပါဘူး။ ဒီလူမ်ိဳးေတြဟာ ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္မွာ ရခိုင္နယ္တြင္းကို အလုပ္လုပ္ဖို႔ ၀င္လာတဲ့ အိႏိၵယ(ပါကစၥတန္၊အိႏိၵယ၊ဘဂၤလားေဒ့ရွ္)က ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ဗလီေတြကို မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးခံရလို႔၊ အြန္လိုင္းေပၚမွာ အစၥလာမ္ဘာသာကို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားၾကလို႔ ရိုဟင္ဂ်ာေတြက ဒီျပႆနာကို ဘာသာေရးျပႆနာလို႔ ခံယူၾကတယ္လို႔ ကိုရဲရင့္သစၥာဆိုထားတာ ေတြ႕ပါတယ္။ ခုကၽြန္ေတာ္တို႔ျမင္ေနရ၊ၾကားေနရတဲ့ အဲဒီအျဖစ္သနစ္ေတြဟာ မ်က္ေမွာက္အက်ိဳးတရားေတြျဖစ္ျပီး အဲဒီအက်ိဳးတရားေတြျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္လိုအျဖစ္သနစ္ေတြ အေၾကာင္းခံခဲ့သလဲဆိုတာကို ကိုရဲရင့္သစၥာ မသိေသးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြ စတင္ျမစ္ဖ်ားခံရာကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒုတိယကမၻာစစ္ကာလတုန္းက ဂ်ပန္အ၀င္၊ ျဗိတိသွ်အထြက္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အံုလိုက္ က်င္းလိုက္ေရြ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနၾကတဲ့ ဘဂၤလီေတြကို အဂၤလိပ္တပ္ေတြ လက္နက္တပ္ဆင္ေပးရာကေန  လက္နက္မရွိတဲ့ ေဒသခံဌာေနတိုင္းရင္းသား ရခိုင္၊ျမိဳ၊ခမီ၊သက္၊ဒိုင္းနက္၊မရမၼာလူမ်ိဳးေတြကို ဘာသာေရးေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး လူမ်ိဳးတုန္းသတ္ျဖတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ရာကေန စတင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက အဲဒီေဒသမွာရွိတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ၊ေစတီ၊ဘုရားပုထိုးေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ပ်က္စီးခဲ့ရသလဲဆိုတာ မီဒီယာဆိုတာ ဘာမွန္းမသိတဲ့ေခတ္ျဖစ္လို႔ အျပင္ကဘယ္သူမွမသိခဲ့ၾကပါဘူး။ အလႅာအရွင္ရဲ့ နာမေတာ္ကို ေအာ္ဟစ္တိုင္တည္ျပီး ရြာလံုးကၽြတ္မီးရိႈ႕၊သတ္ျဖတ္၊မုဒိန္းက်င့္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘဂၤလီေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ေဒသခံရခိုင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အလႅာဟာ နာက်ည္းစရာအမည္တစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေနစခဲ့တဲ့ ရန္ျငိဳးေတြဟာ ဒီေန႔အထိ ခါးသီးစြာတည္ရွိေနဆဲပါပဲ။ ဒီၾကားထဲမွာ အျပန္အလွန္သတ္ျဖတ္မႈေတြ အမ်ားၾကီးရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ သနားစရာလူသားေတြအျဖစ္ တစ္ေယာက္ခံရတိုင္း ႏွစ္ေယာက္စာသတင္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ရခိုင္ေတြဖက္ကေတာ့ ၁၀ေယာက္ခံရရင္ေတာင္မွ ျပည္ပသတင္းဌာနမေျပာနဲ႔၊ ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာေတာင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပမခံခဲ့ရပါဘူး။

ဒီဘဂၤလီေတြအေၾကာင္းနဲ႔ဆက္စပ္ျပီး သမိုင္းထဲက ျမန္မာမူဆလင္ေတြအေၾကာင္း လက္လွမ္းမီွသေလာက္ ေလ့လာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘာသာျခားလို႔ ခြဲျခားသတ္မွတ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ထိ လူေနမႈပံုစံ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု၊ တိုင္းျပည္အေပၚထားတဲ့ သစၥာတရား စတဲ့အခ်က္မ်ားစြာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာေတြနဲ႔ ထပ္တူက်ေနတာ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ကေန ကိုလိုနီေခတ္ဖက္ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ဆရာၾကီးဦးရာဇတ္တို႔လို ေသြးေႏွာျမန္မာမူဆလင္ေတြရဲ့ ဘ၀မွတ္တမ္းေတြကလည္း တကယ့္ကို ခ်ီးက်ဴးေလးစားစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကို ျမန္မာမဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွခြဲျခားျမင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ေျမမွာေမြး၊ျမန္မာျပည္အေပၚ သစၥာေစာင့္သိ အနစ္နာခံခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာမူဆလင္ေတြဟာ ဒီဘဂၤလီေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႔အစည္းမွာ ေမွးမွိန္ခဲ့ရပါတယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာဟာလည္း အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ ဘာသာတရားအျဖစ္ ရႈျမင္သံုးသပ္ခံေနရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာေျပာရရင္ အစၥလာမ္ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ၀ါဒေတြဟာ ကိုလိုနီေခတ္အတြင္းမွာ အိႏိၵယကေနေရြ႕ေျပာင္းလာတဲ့ မူဆလင္ေတြဆီကပါလာတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲဒီအစြန္းေရာက္မႈကလည္း ျပည္တြင္းကျမန္မာေတြကို အစြန္းေရာက္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္တယ္လို႔ထင္မိပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာအဆိုးဆံုးကေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္က ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူေတြပါပဲ။ ရခိုင္ေတြသာ နဂိုကတည္းက မူဆလင္မုန္းတီးသူေတြျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကမန္ဟာရခိုင္မွာ တိုင္းရင္းသားျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းလံုး၀မရွိပါဘူး။

အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ကိုရဲရင့္သစၥာေနာက္ဆံုးေျဖထားတဲ့အေျဖကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ထပ္ျပီးေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ကိုရဲရင့္သစၥာေျပာသြားတာက-

[ကြၽန္ေတာ့္ အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ တရားဝင္ႏိုင္ငံသားဘဂၤလီေတြျမန္မာ့ေျမေပၚရွိေနျခင္း ဟာ ျမန္မာမြတ္စလင္ ေတြနဲ႕ တစ္ျခားဘာသာဝင္ ျမန္မာေတြၾကားမွာ ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး။ သမိုင္းသင္ခန္းစာ အမ်ားၾကီးရထားတဲ့ ဆင္ျခင္တုံတရားရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြက ေတာ့ ျပႆနာ ကိုေရွာင္ၾကမွာ အေသအခ်ာပါဘဲ။]

ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သေဘာမတူပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ျဖစ္သြားတဲ့ ေက်ာက္နီေမာ္လူသတ္မႈနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီး ေတာင္ကုတ္မွာ လူသတ္မႈၾကီးတစ္ခုျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ျပႆနာရဲ့အစဟာ ဘဂၤလီေတြဆီကေန စတာပါ။ တရား၀င္ႏိုင္ငံသား ဘဂၤလီ အေရအတြက္နည္းနည္းရွိျခင္းဟာ ျမန္မာလူေနမႈစနစ္ထဲ အလြယ္တကူ ေရာေႏွာစိမ့္၀င္သြားႏိုင္ေပမယ့္ ခုျမန္မာပိုင္နက္အတြင္းမွာ ဘဂၤလီအမ်ားအစားရွိျခင္းကေတာ့ အလားတူဆိုး၀ါးတဲ့ ျပႆနာေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ဆက္ျပီးျဖစ္ေပၚေစပါလိမ့္မယ္။ သမိုင္းသင္ခန္းစာဘယ္ေလာက္ပဲရရ၊ မီးပြားေလးတစ္စက တစ္ျမိဳ႕လံုးကို မီးေလာင္တိုက္သြင္းပစ္ႏိုင္သလို ကိုယ့္ေသြးကိုယ္သားကို ထိပါးလာရင္ ဘဂၤလီပဲျဖစ္ျဖစ္၊ျမန္မာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူမွဆင္ျခင္တံုတရား ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ျဗိတိသွ်ေတြေမႊးခဲ့တဲ့ ဒီရန္ျငိဳးေတြဟာ ကမၻာတည္သေရြ႕တည္ရွိေနအုန္းမွာပါပဲ။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေနဖို႔ ၾကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ မေတာ္တဆပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဓိကရုန္းဖန္တီးလိုတဲ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကလုပ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္မေရြးေသြးေျမက်မႈေတြ ထပ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

ခုခ်ိန္မွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုက ျမန္မာမူဆလင္ေတြကို ဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ခြဲျခားျပီး ျမင္ေနပါေသးတယ္။ အကယ္၍ ဘဂၤလီေတြသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာမူဆလင္ေတြရဲ့ သမိုင္းဟာ ဘဂၤလီေတြရဲ့အရိပ္ဆိုးလႊမ္းမိုးခံရျပီး အစၥလာမ္ဘာသာဟာလည္း သူတို႔ရဲ့စရိုက္ဆိုးေတြေၾကာင့္ ပိုျပီးနာမည္ပ်က္မယ့္ အလားအလာေတြရွိေနတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။

ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းမတူတဲ့အတြက္ ကိုရဲရင့္သစၥာေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ရာႏႈန္းျပည့္မၾကိဳက္ေပမယ့္ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ ေရးသားတင္ျပပံုကို တကယ္ပဲႏွစ္သက္မိတယ္ဆိုတာ ၀န္ခံပါရေစ။ အျမင္ခ်င္းမတူေပမယ့္ ေရးတာၾကိဳက္လို႔ လိုက္ဖတ္ေနတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုမွတ္ယူေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္လည္း အခြင့္အခါသင့္ရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ေဆြးေႏြးခြင့္ရခ်င္ပါေသးတယ္

                                                                                                ျမတ္သိန္းထြန္း(၂၅၊၆၊၂၀၁၂)

ရဲရင့္သစၥာ-ကို Myat Thein Tun အားေျဖၾကားျခင္း

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Widgets