Dr. Aye Maung said,"Our stand is that we won’t give even an inch of our land to those illegal Bangali Terrorist Immigrants. We won’t give up our land, our breeze, our water which are handed to us by our ancestors."

Monday 25 June 2012

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း၌ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡျဖစ္ရပ္အေပၚ အလိုေတာ္ျပည့္ဆရာေတာ္အား ေမးျမန္ေလွ်ာက္ထားျခင္း။

အလိုေတာ္ျပည့္


သံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေက်ာ္စြာ၀င္း၏
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း၌ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡျဖဏရပ္အေပၚ
အလိုေတာ္ျပည့္ဆရာေတာ္အား ေမးျမန္ေလွ်ာက္ထားျခင္း။
ေမး ။     ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ယခု ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ေပၚ
ေနတဲ့အေၾကာင္းတရားမ်ားကို တပည့္ေတာ္တို႔ စိတ္မခ်မ္းမသာ
ႏွလံုးမသာမယာ ျဖစ္ေနရပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့
ရန္ၿငိဳးရန္စေတြ အၿငိဳးအေတး အာဃာတတရားေတြ
ေျပေပ်ာက္ၿငိမ္းေအးသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကရမွာပါလဲ ဘုရား။
သံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေက်ာ္စြာ၀င္း၏
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း၌ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡျဖစ္ရပ္အေပၚ အလိုေတာ္ျပည့္ဆရာေတာ္အား ေမးျမန္ေလွ်ာက္ထားျခင္း။
ေျဖ ။    ။ဒကာေရ လူတိုင္းမွာ စိတ္ဆိုတာရွိၾကပါတယ္၊ ဒီစိတ္က အၿမဲတမ္းလည္း ေကာင္းေနတာမဟုတ္ဘူး အၿမဲတမ္းလည္း
ဆိုးေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ခါတရံ မေကာင္းတဲ့အာရံုဆိုးေပၚမွာ ကိုယ့္စိတ္ကေရာက္သြားရင္ မေကာင္းတဲ့အာရံုႏွင့္ မိမိစိတ္
ေပါင္းမိတဲ့အတြက္ အာရံုစိုးအေပၚမွာ စိတ္ေရာက္သြားတဲ့အတြက္ စိတ္ဆိုးရတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။
အဲ့ဒီစိတ္ဆိုးမႈကို ေဒါသလို႔ေခၚပါတယ္၊ အမ်က္ထြက္တယ္လို႔လည္းေခၚပါတယ္။ ဒီစိတ္ဆိုးျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီ ေဒါသ
အၿငိဳးအေတး အာဃာတတရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတာပဲ။

ေမး။   ။ ဆရာေတာ္ဘုရား အၿငိဳအေတး အာဃာတတရားေတြ ေလာကထဲမွာရွိေနခဲ့ရင္ လူေတြၿငိမ္းေအးျခင္းတရားကို
ဘယ္ရႏိုင္ပါ့မလဲ။
ေျဖ။   ။ ဟုတ္တယ္ဒကာေရ၊ လူေတြက စိတ္ဆိုးရံုမကဘူး၊ စိတ္ဆိုးတဲ့အာရံုအေပၚမွာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ထားၾကေသးတယ္မဟုတ္လား
အေၾကာင္းညီညြတ္တဲ့အခါမွာ ေခ်ပမယ္၊ လက္စားေခ်မယ္လို႔ မိမိစိတ္ထဲမွာ စြဲမွတ္ထားတဲ့သေဘာကို အာဃာတတရား
လို႔ေခၚပါတယ္။
လူတစ္ခ်ဳိ႕က သက္ရွိလူသားေတြကို မဆိုထားနဲ႔ဦး၊ သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့အရာ စိတ္ဆိုးၿပီဆိုမွျဖင့္ ခလုတ္တိုက္မိတာေတာင္
တိုက္ဦးေဟ့ဆိုၿပီး ျပန္ဆင့္တိုက္လိုက္ေသးတယ္မဟုတ္လား၊ စိတ္တိုတဲ့သူက ေဒါသအေလွ်ာက္ျပဳမိေနတာကို ျမင္ရတဲ့လူက
ရယ္စရာလည္းေကာင္းတာပဲ၊ သနားစရာလည္း ေကာင္းတာပဲ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာတစ္ခုလံုးလူသားေတြ ေဒါသဆိုတဲ့
စိတ္ဆိုးျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၿငိမ္းေအးမႈကို မရႏိုင္ေတာ့တာေပါ့။

ေမး။    ။ ဆရာေတာ္ဘုရား …..ဆရာေတာ္စကားထဲမွာ ပါလာတဲ့ ရန္ၿငိဳဖြဲ႕ျခင္းက ေဒါသအရင္းခံလို႔ အာဃာတတရား
ေတြျဖစ္တာပဲဆိုတာ တပည့္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ၊ ဒါဆိုရင္ ရခိုင္ေဒသမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ပဋိပကၡ
အေၾကာင္းအရာမ်ားဟာ စိတ္ဆိုးမႈေဒါသေၾကာင့္ အၿငိဳးအေတး အာဃာတေတြျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာ
ဆိုသလို ေဒါသအရင္းခံတဲ့ အာဃာတအၿငိဳးအေတးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့တရားေတြလို႔ တပည့္ေတာ္ ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္
ဘုရား။
ေျဖ။  ။ မမွားပါဘူး ဒကာေရ ကမၻာေပၚမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့လူေတြမွာ လူမ်ဳိးစြဲ ဘာသာစြဲ ပုဂၢိဳလ္စြဲ အယူ၀ါဒစြဲတရားေတြကို
ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး စြဲလန္းမႈ မကုန္ခန္းႏိုင္ေအာင္ အစြဲႀကီးစြဲေနတာ အမွန္ပါပဲ၊ ဒီလိုအစြဲတရားေတြကို မိမိစိတ္ထဲမွာ ေရွ႕
တန္းတင္ၿပီး ရွိေနသမွ် အေၾကာင္းမညီညြတ္တဲ့အခါ ေပါက္ကြဲမႈ႕ေတြ ျဖစ္ၿပီး လူမ်ဳိးတစ္စုနဲ႔တစ္စု မုန္တီးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚရံုမက
ဘဲ သတ္ျဖတ္မႈ၊ ကေလ့စားေခ်မႈ မဆံုးႏိုင္တဲ့ အာဃာတတရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာ အမွန္ပါဘဲ။

ေမး။    ။အခု ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡမႈက ပိုၿပီးေတာ့ မက်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ၿငိမ္းေအးသြားႏိုင္တဲ့
အေၾကာင္းလမ္းစမ်ားကို မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား….။
ေျဖ။  ။ ဟုတ္ပါတယ္ ရခိုင္မ်ဳိးေတြက အမ်ဳိးသီလႏွစ္ဌာနကို ေရွးတုန္းက အစဥ္အလာႀကီးမားစြာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဘိုးေဘးအစဥ္အလာက ဆင္းသက္လာခဲ့တဲ့ ရခိုင္နယ္ပယ္ထဲမွာ ေနၾကတဲ့ ရခိုင္လူမ်ဳိးရဲ႕
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာကို အစဥ္ကိုးကြယ္ၿပီး အေလးအနက္ထားကာ ဘာသာေရးသဘက္မွ ထိပ္တန္း မမွိတ္မသံုး
ယံုၾကည္အားထားတဲ့စလူမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲမွာ တစ္ဖက္မွ ကူးေျပာင္းလာတဲ့ ဘာသာမတူ အယူမတူ
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးကလည္း မိမိပိုင္းတဲ့အိမ္ေပၚမွာ ဧည့္သည္ေရာက္လာေနထိုင္သလို ဇြတ္အတင္း၀င္ေရာက္ၿပီး လာေနတာ
မ်ဳိးလိုေပါ့ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အိမ္ရွင္က ဧည့္သည္ကို ေၾကာက္ရေတာ့မလိုျဖစ္ေနပါတယ္ ဒါကလူမ်ဳိးျခင္းမတူ
ဘာသာျခင္းကြဲျပားေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့သေဘာလို႔ယူဆမိပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ဧည့္သည္ကိုအိမ္ရွင္ကေၾကာက္
အိမ္ရွင္ကဧည့္သည္ကိုေၾကာက္ဆိုသလိုဘဲ အျပန္အလွန္ စိုးရိမ္းပူပန္းျခင္းစိတ္ေတြနဲ႔ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ေမး။    ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ဧည့္သည္ဆိုတာ အိမ္ရွင္လက္ခံလို႔လာတာမဟုတ္ပါလား ဘုရား။
ေျဖ။   ။ မဟုတ္ပါဘူးဒကားရယ္ ရခိုင္ျပည္နယ္ျပႆနာက နယ္စပ္ျခင္း နီးကပ္ေနတဲ့အတြက္ နယ္စပ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္မႈ
အေျခအေန အတင္း၀င္ေရာက္လာၿပီ ေမွာင္ခုိလာေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေပါ့ေလ ထိမ္းခ်ဳပ္မႈအင္းအားနဲပါးခဲ့လို႔ မိမိပိုင္းတဲ့
အိမ္သို႔ အတင္း၀င္ေရာက္ၿပီးေနသလိုေပါ့ အိမ္ရွင္မ်ားက ဧည့္သည္အေပၚမွာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီ မေျပာရဲမဆိုရဲေအာင္
အႏိုင္က်င့္တဲ့သေဘာမ်ဳိးျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ၊ အခုေတာ့ အိမ္ရွင္က ဧည့္သည္ကိုေၾကာက္ေနရတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးလိုပါပဲ။

ေမး။    ။ ဒါျဖင့္ ဘုရားလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြ ထိမ္းသိမ္းမႈမရွိခဲ့ဘူးလားဘုရား။
ေျဖ။   ။ ဒါကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွအခုအခ်ိန္မွာ ပံုခ်ၿပီးအျပစ္ေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး၊ ၿပီးခဲ့တာေတြ ရွိပါေစေတာ့
ဒီျဖစ္ရပ္ကို နမူနာယူၿပီ ေရွ႕ကို မလိုအပ္တဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ား မျဖစ္ရေအာင္ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ထိမ္းသိမ္းဖို႔အေရးႀကီး
တာပါပဲ။
ၿပီးေတာ့လဲ အခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡကို အဆံုးသက္ၿပီ ၿငိမ္းေအးသြားေစခ်င္ပါတယ္။ ေရွ႕ကိုဆက္ၿပီ
အာဃာတတရားေတြ အၿငိဳးအေတးေတြ ဒီတရားေတြကိုၿငိမ္းေအာင္ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ သူ႔ဖက္ကိုယ့္ဖက္ထိမ္းသိမ္းေစာင့္
ေရွာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္ ဒါေပမဲ့ ဆံုးရႈံးသူကမဲမဲ၊ ႏိုင္သူကၿပံဳးၿပံဳး ဆိုသလိုခံစားရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ လက္ေတြ႔
ဘ၀မွာ ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရတဲ့အတြက္ ဇာတ္ေတာ္၀တၳဳထဲက အနာရြတ္ကို စမ္းမိေတာ့ မေဟာသဓာသတိရသလို ခံစားေနရတဲ့
လူအတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိသလိုျဖစ္ေနတာေပါ့။

ေမး။    ။ဒီလိုဆိုရင္ဘုရား ဒီအၿငိဳးအေတးေတြ ဘယ္ေတာ့ေျပႏိုင္မလဲ မေျပႏိုင္လို႔ရွိခဲ့ရင္ ေရွ႕ဆက္ၿပီ ဒုကၡေတြအမ်ားႀကီး
ေတြ႔ႀကံဳရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။    ။ ဟုတ္တယ္ဒကာရယ္ ရခိုင္လူမ်ဳိးေတြ႕ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ေရမေရာပါဘူး၊ ေၾသာ္ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ဆိုရင္
ဗုဒၶမွတပါး ကိုးကြယ္တဲ့လူမ်ဳိးေတြလဲ မဟုတ္ၾကပါဘူး ဒါေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္မွာ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္အညီ လိုက္နာက်င့္သံုးၿပီး
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ၿပီျပင္စြာျဖင့္ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမႏွင့္အညီ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အာဃာတအၿငိဴးအေတးေတြကို ေမတၱာတရားျဖင့္
ေျဖေဖ်ာက္ၿပီး လက္ေတြ႔က်င့္သံုးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။    ။ ဆရာေတာ္ဘုရား အာဃာတဆိုတာ သေဘာမေပါက္လို႔ရွင္ျပပါဦးဘုရား။
ေျဖ။   ။ ဟုတ္တယ္ ဒကာရယ္ ဘုန္းႀကီးတို႔ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ေဟာၾကားတဲ့ အာဃာတတရားကိုးပါရွိပါတယ္၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္းရဲ႕
အေၾကာင္းတရားေတြပါပဲ၊ ဒီရန္ၿငိဳေတြကို ၿငိမ္းေအးသြားေအာင္ ဗုဒၶက ဒီလိုဆံုးမခဲ့ပါတယ္ ဘာေတြလဲဆိုရင္ (၁) ဒီလူက
ငါ့ကိုအက်ဳိးမရွိေအာင္ ေရွ႕ကလဲ ျပဳခဲ့တယ္၊ အခုလဲျပဳေနတယ္၊ ေနာင္လည္းျပဳလိမ့္မယ္လို႔ရန္ၿငိဳဖြဲ႕ျခင္း၊ (၂) ဒီလူက
ငါ-အိမ္သူအိမ္သား၊ သာသမီး၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြ၊ ဆရာတပည့္စသည္မ်ားကို အက်ဳိးမဲ့ေအာင္ျပဳခဲ့တယ္၊ ႏွိပ္စက္ေစာ္
ကားျပဳခဲ့တယ္၊ အခုလဲျပဳေနတယ္၊ ေနာက္လည္းျပဳလိမ့္မယ္ဟု ရန္ၿငိဳအာဃာတတရားထားရွိျခင္း (၃) ဒီလူက ငါႏွင့္အယူ၀ါဒ
မတူသည့္အတြက္ မႀကီးပြါးေစျခင္းဘူး၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေစခ်င္တယ္ အခုလဲဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေအာင္ျပဳမယ္၊ တစ္ခိ်န္က
လည္းျပဳခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ေနာင္ကိုလည္းျပဳလိမ့္မယ္ဟု ရန္ၿငိဳဖြဲ႕ျခင္း ကိုးပါကို ဗုဒၶကဆံုးမခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္
သူ႔အက်ဳိးကိုယ့္အက်ဳိးမဲ့ေအာင္၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးႏွိပ္စက္ျခင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အာဃာတတရားေတြက
ေကာင္းတဲ့တရားေတြမဟုတ္ပါဘူး မေကာင္းတဲ့တရားေတြသာျဖစ္ပါတယ္လို႔ ဗုဒၶကေဟာခဲ့ပါတယ္၊ ၇န္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း၊
ေဒါသအေလွ်ာက္သတ္ျဖတ္ႏွိပ္စက္ျခင္းတရားက မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္မွာလဲ အက်ဳိးမရွိ၊ ေနာင္သံသရာမွားအက်ဳိးမဲ့ကို
ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္၊ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ရန္ဘက္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ ဒါေၾကာင့္ အၿငိဳအေတး
အာဃာတေတြ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တာေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္ အာဃာတကင္းတာအေကာင္းဆံုးတရားလို႔ ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့
ေဒသနာႏွင့္အညီ ေမာင္မဲကို ေမာင္ျဖဴက အက်ဳိးမဲ့ေအာင္ျပဳလုပ္တယ္ သတ္ျဖတ္တယ္ဆိုရင္ ေမာင္မဲရဲ႕အဆက္အႏြယ္
ေတြကလည္း ျပန္လည္းလက္စားေခ်ၾကမွာပါဘဲ ဒီနည္းအတိုင္း အျပန္အလွန္ လက္စားေခ်တာက ဒီဘ၀မကဘဲ
သံသရာတေလွ်ာက္လံုးဒုကၡျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာပါရေစ။

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Widgets